ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ



Дана сторінка призначена для учнів 10-11 класів, які самостійно опановують навчальний матеріал з історії України та всесвітньої історії.





ТЕМАТИЧНІ ОЦІНЮВАННЯ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ 
ЗА 10 КЛАС

Тема 1 Україна на початку ХХ століття


Початковий рівень
1. Позначте дату промислового піднесення в Україні:
А) 1900-1903 рр.                                 В) 1906-1911 рр.
Б) 1904-1908 рр.                                 Г) 1909-1913 рр.

2. Позначте варіант, у якому названо характер українського національного руху на початку ХХ ст.:
А) Політичний                                     В) Релігійно-просвітницький
Б) Культурно-просвітницький           Г) Революційний

3. Позначте варіант, у якому названо подію революції 1905-1907 рр., описану М.Коцюбинським у повісті “Fata morqana”:
А) Виступ саперів на чолі з Б. Жаданівським у Києві;
Б) Сорочинська трагедія;
В) Вихвостовська трагедія;
Г) грудневе збройне повстання 1905 р. у Катеринославі.

4. Позначте варіант, у якому не названо завдання революції 1905-1907 рр.:
А) Повалення самодержавства, встановлення демократичної республіки, ліквідація національного гніту;
Б) Здобуття Україною самостійності у внутрішньому і зовнішньому політичному житті;
В) Ліквідація поміщицького землеволодіння, перерозподіл земель;
Г) Встановлення 8-годинного робочого дня, поліпшення умов праці життя робітників.

5. Позначте прізвище діяча – відомого філолога:
А) А.Кримський                               В) Л.Лутугін
Б) Д.Заболотний                               Г) В.Вернадський

6. Позначте прізвище  українського вченого-історика, який працював на початку ХХ ст.:
А) Л.Мацієвич                                  В) О.Єфименко
Б) П.Нестеров                                   Г) С.Реформаторський

Середній рівень
7. Дайте визначення термінам:
Етнічні землі - __________________________________________________
Аграрне суспільство - ____________________________________________
8. Дайте визначення термінам:
Революція - ____________________________________________________
Самодержавна монархія - _________________________________________

Достатній рівень
9. Встановіть відповідність між прізвищами діячів культури та галуззю їхньої діяльності:
А) П.Нестеров                                 1) Археологія
Б) І.Сікорський                                2) Авіація
В) В.Хвойка                                     3) Мовознавство
Г) Б.Грінченко                                 4) Конструктор гелікоптерів
                                                           5) Медицина

10. Встановіть хронологічну послідовність історичних подій:
А) Заснування першого в Україні стаціонарного театру в Києві
Б) Відкриття в Одесі першого аероклубу
В) Перше видання М.Грушевського  “Ілюстрованої історії  України”
Г) Розпочав роботу театр мініатюр в Києві
Високий рівень

11. Поясніть, чому саме на поч. ХХ ст., почали виникати спортивні товариства та союзи з різних видів спорту?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

12. Чи вважаєте ви, що українська мова та національно історичні традиції відіграють важливу роль у процесі націотворення?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





ТЕМА 2 Україна в І Світовій війні. Початок української революції.

Варіант 1
І рівень
1.Воєнні дії в роки Першої світової війни відбувалися на всій території України :
а) так;    б) ні.
2.Визначте, яка з двох подій відбулася раніше:
а) оголошення Німеччиною війни Росії;
б) оголошення Австро-Угорщиною війни Сербії.
3. Організація, створена в Західній Україні членами УСДРП з Наддніпрянської України, мала назву:
а) Головна українська рада;     б) СВУ;     в) УСС.
ІІ рівень
4. Пов’яжіть історію Першої Світової війни із цими прізвищами : О.Бобринський, О.Брусилов.
5. На які території України мали плани ворогуючі сторони:
а) Австро-Угорщина;
б) Німеччина;
в) Росія.
6. Поясніть причинно-наслідковий звязок: Перша світова війна → поширення революційних настроїв у Росії.
ІІІ рівень
7. Укажіть причини і наслідки наведеного факту: «В 1916 році в Україні посівні площі скоротились на 1млн.900тис. десятин».
8.Складіть план доповіді: «Перебіг воєнних дій на українських землях в 1914 – 1917 роках».


Варіант 2
І рівень
1. Буковина, Закарпаття, Галичина в роки війни були поділені між Австро-Угорщиною і Росією:
а) так;    б) ні.
2.Визначте, яка з двох подій відбулася раніше:
а) Брусиловський прорив;
б) створення СВУ.
3.Створена в Західній Україні організація, що діяла у складі підрозділів Австро-Угорської армії, мала назву:
а) Головна українська рада;          б) СВУ;         в) УСС.
ІІ рівень
4. Пов’яжіть історію Першої Світової війни із цими прізвищами : Д.Донцов, К.Левицький.
5. Визначить райони України, де в роки війни відбувались воєнні дії:
Донбас, Волинь, Буковина, Причорноморя, Слобожанщина, Галичина, Крим, Закарпаття.
6. Поясніть причинно-наслідковий звязок: Перша світова війна → поширення шовіністичних настроїв.
ІІІ рівень
7. Укажіть причини і наслідки наведеного факту: «До російської армії в роки війни було мобілізовано 4,5млн. українців, до австро-угорської – 250 тис.»
8. Складіть план доповіді: «Бойовий шлях легіону УСС».





ТЕМА 3  Україна в боротьбі за державну незалежність

Варіант 1
Рівень І
1. Уряд Скоропадського мав назву:
а) Рада Міністрів;  б) Генеральний Секретаріат; в) Народний Секретаріат.
2. Директорію створено:
а) 14 листопада 1918 року;   б) 14 грудня 1918 року;   в) 1 січня 1919 року.
3. УГА очолював:
а) Петлюра;   б) Петрушевич;   в) Омельянович-Павленко.
4. Найвизначніший керівник селянського руху:
а) Коновалець;   б) Махно;   в) Григорєв.
5. Відкриття Української Академії Наук відбулось:
а) 24 листопада 1918 року;  б) 24 грудня 1918 року;  в) 17 квітня 1919 року.
6. Головою РНК України в 1919 році був:
а) Петровський;  б) Раковський;  в) Бош.
Рівень ІІ
Поясніть: Чортківська офензива, анархізм, Трудовий Конгрес.
Рівень ІІІ
Порівняйте внутрішню політику УНР та ЗУНР за критеріями:
-          аграрна політика;
-          військове будівництво;
-          державне управління.
Рівень IV
   Чому країни Антанти не підтримали створення незалежної української держави? 


Варіант 2
Рівень І
1. Де відбувся вирішальний бій Директорії з Гетьманатом:
а) ст.Крути;  б) с.Мотовилівка;  в) ст.Дарниця.
2. ЗУНР вела збройну боротьбу з:
а) Польщею;  б) Угорщиною;  в) Росією.
3. Делегацію УЦР в Брест-Литовському очолював:
а) Винниченко;  б) Голубович;  в) Петлюра.
4. Договір між УЦР та Німеччиною підписано:
а) 27 грудня 1917 року;  б) 27 січня 1918 року;  в) 3 березня 1918 року.
5. В березні 1918 року Україна мала назву:
а) Українська Держава;  б) УНР;   в) УРСР.
6. Які райони України були окуповані Антантою:
а) Північні;  б) Південні;    в) Західні.
Рівень ІІ
Поясніть: білогвардійщина, Отаманщина, інтервенція.
Рівень ІІІ
Порівняйте внутрішню політику УЦР та Гетьманату за критеріями:
-          земельна політика;
-          військове будівництво;
-          державне управління.
Рівень IV
  Чому ЗУНР не змогла відстояти свою незалежність?






Тема 4-6 Культура і духовне життя в Україні в 1917-1921 рр,  
Українська СРР в умовах нової економічної політики (1921-1928),
Закріплення радянської влади в Україні (1929-1938)

Початковий рівень
1. Першим Президентом Української академії наук, створеної 1 листопада 1918 року було обрано:
А) Михайло Грушевський             В) Агатангел Кримський
Б) Володимир Вернадський          Г) Дмитро Багалій

2. Серед нижченаведених державних заходів у роки НЕПу в УСРР оберіть зайвий:
А) заміна продовольчої розкладки сільському господарстві продподатком;
Б) завершення процесу колективізації сільського господарства;
В) запровадження продрозкладки;
Г) українізація державно-партійного апарату.

3. Який принцип, поклав В. Ленін в основу державного союзу:
А) автономізації                             В) конфедерації
Б) федерації                           Г) авторитаризму

4. Позначте визначення, якому відповідає термін індустріалізація:
А) перевага побудови дрібних промислових підприємств;
Б) розвиток легкої промисловості;
В) прискорений розвиток важкої промисловості;
Г) розвиток хімічної промисловості.

5. Позначте рік, яким були датовані події, описані в документі:
”Хліба не було. Їли картоплю і буряки. А коли посадили картоплю, їли буряк, до якого добавляли всяке листя. Батько почав опухати. Кожного дня підводи худющими кіньми звозили мертвих... ”
А) 1931 р.                              В) 1930 р.
Б) 1933 р.                              Г) 1937 р.

6. Про які події  писав відомий дисидент М. Руденко:
         “Йдемо звитяжно, переможно –
           Немов гроза ідем!
           Як перевиховать не можна –
           У землю покладем. ”

А) колективізація                  В) корпорація
Б) індустріалізація                Г) кооперація

Середній рівень
7. Які з наведених подій відбулися в період нової економічної політики?
А) відновлення діяльності університетів у Харкові, Києві, Одесі та Дніпропетровську;
Б) заснування М.Хвильовим Вільної академії пролетарської літератури (ВАПЛІТЕ);
В) створення Державної української мандрівної капели (ДУМКА);
Г) організація в Києві театру «Березіль» на чолі з Л. Курбасом;
Д) заснування в м. Києві Української академії наук;
Е) утворення Української автокефальної православної церкви (УАПЦ);
Є) заснування товариства «Геть неписемність!».

8. Установіть відповідність між суспільно-політичними подіями 1920-х рр. і їхніми наслідками.

А) Проголошення курсу на коренізацію в УСРР.
Б) Утворення Союзу РСР.
В) Утворення Всеукраїнської надзвичайної комісії по боротьбі з неписьменністю.
Г) Проголошення курсу на нову економічну політику.

1. Запровадження трудової мобілізації, заборона товарно-грошових відносин і вільної торгівлі.
2. Зростання питомої ваги українців серед службовців партійно-державного апарату республіки.
3. Швидка відбудова промисловості, зростання продуктивності праці та фізичного обсягу продукції.
4. Половина сільського та дві третини міського дорослого населення освоїли грамоту та вміли читати.
5. Затвердження нового тексту Конституції УСРР, де юридично закріплювалися повноваження республіки.


Достатній рівень
9. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
А) Процес над Спілкою визволення України
Б) Утворення СРСР
В) ”Закон про п‘ять колосків”
Г) Ліквідація УАПЦ

10. Чи відображають подані нижче уривки з історичних джерел окремі аспекти життя українського суспільства 1920-х років?
А) «Згортання товарно-грошових відносин, тотального підпорядкування суспільних, групових, індивідуальних інтересів державним. В економіці — це обвальна націоналізація промислових підприємств, поміщицьких маєтків, торговельних закладів.»
Б) «...При перших же ознаках протидії збиранню продподатку негайно вживати... заходів примусового характеру, вводячи в села військові частини,... спрямовувати туди виїзні сесії ревтрибуналів [революційних трибуналів]»
В). “Надто поспішний, прямолінійний, непідготований «комунізм» наш викликався війною й неможливістю ні дістати товари, ні пустити фабрики”.
Г) «До одноосібників, які... саботують хлібозаготівлі, негайно застосувати репресії... До одноосібників, що... не виконують плану... та про яких... відомо, що продавали хліб за спекулятивними цінами на ринку…, застосувати штраф...»

Високий рівень
11.           Прочитайте уривок історичного джерела та дайте відповідь на запитання.
«Уряд СРСР та Німецький Уряд після розпаду колишньої Польської держави розглядають...як своє завдання відновити мир... на цій території... З цією метою вони дійшли згоди в наступному:...Уряд СРСР та Німецький Уряд встановлює в якості кордону... на території колишньої Польської держави лінію, яка нанесена на додану до цього карту та більш докладно буде описана в додатковому протоколі».
Коли було укладено цей документ?
___________________________________________________________________________________________________________________________________

12. 1.Чи згодні ви з твердженням: ”Колгоспна система – це форма закріпачення селянства?”
2. Що ви знаєте про насильницьку колективізацію в Україні?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



Тема 7. Західноукраїнські землі в 1921-1939 рр.



Початковий рівень
1. Який термін відповідає визначенню: “Офіційна назва масових репресій польської влади щодо українського населення Галичини; придушення революційного, національно-визвольного рухів засобами каральних акцій”
А) Колонізація                      В) Коренізація
Б) Пацифікація                      Г) Асиміляція

2. Коли була створення ОУН?
А) 1928 р.                              В) 1929 р.
Б) 1930 р.                              Г) 1931 р.

3. Хто був засновником інтегрального націоналізму?
А) Д.Донцов                          В) С.Бандера
Б) Д.Левицький                     Г) Є.Коновалець

4. Як називали людей, які планомірно заселяли “східні креси” Польщі?
А) емігранти                          В) асимілятори
Б) завойовники                      Г) осадники

5. Хто здійснив у Польщі переворот в травні 1926 р., внаслідок якого був встановлений режим “санації”?
А) З.Мощіцький                             В) Ю.Пілсудський
Б) Б.Перацький                     Г) Є.Морочевський

6. Громадсько-політичний діяч, просвітник, митрополит Українсько-грекокатолицької церкви, послідовний борець за ідею незалежності України:
А) Андрій Шептицький        В) Інокентій Винницький
Б) Діонісій Жабокрицький    Г) Йосиф Шумлянський

Середній рівень
7. Виберіть основні ідеї інтегрального націоналізму:
А) Визволення України та створення української самостійної держави.
Б) Воля до життя, до влади, рішучість у боротьбі за здійснення проголошеної мети.
В) Чітко вказана мета майбутнього.
Г) Національна ідея вища за загальнолюдські цінності.
Д) Орієнтація на Москву.
Е) Здійснення революції.

8. Встановіть у хронологічній послідовності:
А) Проведення польським урядом політики пацифікації.
Б) Створення Організації українських націоналістів.
В) Заснування Українського національно-демократичного об’єднання.
Г) Ліське селянське повстання

Достатній рівень
9. Встановіть відповідність між партіями Східної Галичини та їх лідерами:
А) Комуністична партія Західної України (КПЗУ)

1) Є.Коновалець
Б) Українська військова організація (УВО)

2) Д.Левицький і В.Мудрий
В) Українське національно-демократичне об’єднання  (УНДО)

3) Л.Бачинський і М.Стахів
Г) Українська соціал-радикальна партія (УСРП)

4) С.Бендера, Є.Коновалець
Д) Організація українських націоналістів

5) А.Бараль, М.Заячківський, Й.Крілик

10. Проаналізуйте наведені твердження та вкажіть серед них правильні:
А) Засновником інтегрального націоналізму був В.Мудрий
Б) ОУН– організація Східної  Галичини, яка заснована в 1935 році
В) Пацифікація - офіційна назва репресій щодо населення Західної України, проведених урядом Польщі восени 1930 р.
Г) Свідома українська інтелігенція заснувала у Львові таємний Український університет (1921-1925 рр.)
Д) Інтенсивний розвиток економіки, який характеризується збільшенням кількості продукції, за рахунок збільшення витрат людської праці.
Е) Кульмінацією селянського руху стало Ліське повстання у червні - липні 1932 р.

Високий рівень
11. Встановіть ім’я і прізвище визначного українського діяча:
“Визначний український публіцист, публічний діяч, літературний критик. Ідеолог українського націоналізму. Належав до Революційної української партії (РУП) та до Української соціал-демократичної робітничої партії (УСДРП). У 1914-1918 рр. – голова й активний член Союзу Визволення України. В 1926 р. видав працю «Націоналізм», яка мала великий вплив на формування світогляду західноукраїнської молоді. З 1947 р. жив в Канаді, де викладав українську літературу. Послідовно відстоював ідею незалежності України. Виступав проти російського імперіалізму.”
_______________________________________________________________

12. Євген Петрушевич, перебуваючи 14 березня 1923 р. в Парижі на Раді послів Англії, Франції, Італії, та Японії сказав:
“Іменем Української Національної Ради Східної Галичини як легального представництва українського населення Східної Галичини підношу осим  проти такого рішення Конференції Амбасадорів з 14 березня рішучий протест та заявлю, що українське населення ніколи не погодиться з пануванням Польщі, домагається незалежної Галицької Держави  вільних народів та буде за неї далі боротися.”
1.                Які цілі переслідувала Українська Національна Рада відносно майбутнього Східної Галичини?
2.                Якими шляхами галичани намагалися реалізувати свою мету в 20-х.,  30-х роках?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________






ТЕМАТИЧНІ ОЦІНЮВАННЯ З ВСЕСВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ
ЗА 10 КЛАС

тема1 Світ на початку ХХ століття. Перша Світова війна


Варіант І
  1. Розкрийте зміст термінів: шовінізм, блокада, геноцид.
  2. Розставте в хронологічній послідовності:
Битва на Соммі;
Затоплення «Лузитанії»;
Вступ у війну Румунії;
Вихід Росії із війни.
  1. З якими подіями І Світової війни пов’язані наступні імена та назви:
О.Брусилов, Компєнський ліс, р.Іпр
4.   Чому світова громадськість називає І Світову війну як несправедливу, загарбницьку і імперіалістичну?
5. Уявіть себе солдатом російської армії 1914-1917 років. Які події ви могли бачити на власні очі, в яких могли брати участь?


Варіант ІІ
  1. Розкрийте зміст термінів: бліц-криг, контрибуція, іприт.
  2. Розставте в хронологічній послідовності:
Завершення битви під Верденом;
Вихід Італії із Троїстого союзу;
Ютландський морський бій;
Вбивство Франца-Фердінанда.
  1. З якими подіями І Світової війни пов’язані наступні імена та назви:
Р.Ж.Нівель, Верденська фортеця, А.фон Шліффен.
4.   Вкажіть, які наслідки мала І Світова війна для народів світу?

5. Уявіть себе солдатом французької  армії 1914-1918 років. Які події ви могли бачити на власні очі, в яких могли брати участь?



Тема 2. Облаштування повоєнного світу

Варіант 1
1. Розкрийте сутність та шляхи вирішення репараційної проблеми в повоєнний час.
2. Дайте визначення: «націоналізація», «Рейнський гарантійний пакт», «демілітаризація».
3. Розставте в хронологічній послідовності:
  - Лозаннська конференція;
  - Севрський договір;
  - «14 пунктів» Вільсона;
  - Сен-Жерменський договір.
4. Назвіть країни-учасниці:
    а) договору «Пяти держав» на Вашингтонській конференції;
    б) ті, що не приєднались до Ліги Націй;
    в) Четверного союзу.
Варіант 2
1. Визначте позитивні та негативні сторони Версальсько-Вашингтонської системи договорів. Наведіть приклади.
2. Дайте визначення: «14 пунктів» Вільсона, Компєнське перемиря, пакт Бріана-Келлога.
3. Розставте в хронологічній послідовності:
    - більшовицький переворот в Росії;
    - закінчення Першої світової війни;
    - створення Тимчасового уряду в Росії;
    - Паризька мирна конференція.
4. Назвіть країни-учасниці:
    а) Ради асамблеї Ліги Націй;
    б) ті, що утворились внаслідок Першої світової війни;
    в) ті, що виплачували репарації.

Варіант 3
1. Назвіть та дайте оцінку сильним та слабким сторонам діяльності Ліги Націй.
2. Дайте визначення: «сепаратний мир», «політика рівних можливостей», «дух Рапалло».
3. Доберіть відповідники:
    Пуанкаре                                   голова Тимчасового уряду Росії
    Чічерін                                       командувач військами Антанти
    Керенський                               президент Франції
    Фош                                           міністр іноземних справ Радянської Росії
4. Назвіть країни-учасниці:
    а) та, що найпізніше вступила у Першу світову війну;
    б) входили до «Ради Чотирьох» на Паризькій мирній конференції;
    в) імперії, які зазнали краху внаслідок Першої світової війни.



  Тема 3 Країни західної демократії

Варіант І

Рівень 1
1. Перший уряд Народного фронту у Франції очолив:
а) Е. Даладьє;     б) М. Торез;   в) Л. Блюм.
2. Світова економічна криза стялася в період:
а) 1929-1933 рр.; б) 1927-1932 рр.; в) 1929-1935 рр.
3. Дайте однозначну відповідь ( «Так », «Ні »).
У Великій Британії загальний страйк відбувся в 1929 р.
Рівень 2
1. Укажіть хронологічну послідовність подій, вказавши їхні дати:
-  перемога Ф. Рузвельта на президентських виборах (____р.);
- формування уряду «Лівого блоку» (____р.);
- формування першого лейбористського уряду у Великій Брита­нії (____р.).
2. Визначте, що означають і кого (чого) стосуються такі терміни:
«новий курс » , уряд  «Національної єдності».
3. Обґрунтуйте свою відповідь, викресливши зайве із запропоно­ваного переліку:
а) М. Торез;              б) Р. Пуанкаре;
в) Л. Блюм;                        г) Е. Даладьє.
Рівень 3
1. Розкрийте суть соціально-економічних і політичних перетворень уряду Народного фронту у Франції.
2. Порівняйте політику консервативних і лейбористських урядів Великої Британії, виділивши спільне і відмінне. 3робіть висновок.

Варіант ІІ
Рівень 1  
1. Керівником першого лейбористського уряду у Великій Британії був:
а) В. Черчілль;             б) Н. Чемберлен;      в) Р. Макдональд.
2. Період економічної стабілізації:
а) 1922-1927 рр.;           б) 1923-1928 рр.;           в) 1924--1929 рр.
3. Дайте однозначну відповідь («Так», «Ні»).
Французькі фашисти спробували захопити владу в 1934 р.
Рівень 2
1. Укажіть хронологічну послідовність подій, вказавши  їхні дати:
- підписання Мюнхенської угоди;
- одержання Північною Ірландією статусу домініону Великої Британії (_____р.);
- створення Британської співдружності націй (____р. ).
2. Визначте, що означають і кого (чого) стосуються такі терміни:
«проспериті», «Народний фронт».
3. Обґрунтуйте свою відповідь, викресливши зайве із запропоно­ваного переліку:
а) закон «Про відновлення промисловості» (НІРА);
б) «кодекси чесної конкуренції»;
в) «сухий закон»;
г) «Білль про допомогу фермерам».
Рівень 3
1. Розкрийте суть політики «нового курсу» Ф.Рузвельта.
2. Зробіть порівняльний аналіз соціально-економічного становища Великої Британії, Франції та США після закінчення Першої світової війни.

Тема 4  Тоталітарні та диктаторські режими

 Варіант І

1. Розкрийте зміст понять: індустріалізація, двовладдя, червоний терор, «пята колона», антисемітизм, «пивний путч».
2. Порівняйте політику НЕПу і «воєнного комунізму».
3. Дайте коротку характеристику історичній особі: Денікін, Гінденбург, Муссоліні.
4. Доведіть, що Німеччина з 1933 року перетворюється на тоталітарну державу.

Варіант ІІ

1. Розкрийте зміст понять: колективізація, Корніловський заколот, продрозкладка, «кришталева ніч», Комітет з невтручання, заколот Каппа.
2. Порівняйте концепції створення СРСР.
3. Дайте коротку характеристику історичній особі: Ленін, Прімо де Рівера, Гітлер.
4. Доведіть, що Італія з 1922 року перетворюється на тоталітарну державу.
  
Тема 5 «Країни Центральної та Східної Європи»
Запитання і завдання (обрати для відповіді будь-які 12 запитань)
   1. Які внутрішні та міжнародні чинники сприяли, а які, навпаки, перешкоджали відновленню 
незалежностіПольщі?
   2. Яке місце на Паризькій мирній конференції посідало «польське питання»? Чому серед держав-переможниць не було єдності у ставленні до Польщі?
   3. Які події відображено у поданому нижче тексті й що Вам про них відомо: «Громадянську війну, що відбувалася  на вулицях Варшави, супроводжувала не менш разюча протилежність уявлень про вождя, який для повсталих означав набагато більше, ніж честь і солдатська присяга, а їхні противники вважали його заколотником, який виступив проти законного порядку Речі Посполитої»?
   4. Визначте спільні та відмінні риси між «санацією» та тоталітарними режимами 30-х рр. Чи був, на Вашу думку, «санаційний» режим тоталітарним?
   5. Розкрийте передумови і обставини утворення Чехо-Словацької республіки.
   6. Проаналізуйте схему «Ознаки державної влади ЧСР за Конституцією 1920 р.». На основі знань, здобутих у 9-му класі на заняттях із правознавства, визначте тип Чехо-Словацької республіки.
   7. Наявність численних політичних партій у ЧСР, це було, на Вашу думку, свідченням слабкості чи, навпаки, розвинутості демократії у країні?
   8. Якими були витоки «судетської проблеми» у ЧСР?
   9. Визначте головні причини добровільної поступки владою демократичного уряду Угорської республіки комуністам.
   10. Якою є Ваша думка щодо того, чи політика керівництва УРР, чи зовнішні обставини стали головною причиною невдачі комуністичного експерименту в Угорщині?
   11. Режим М. Хорті ще його сучасниками був названий авторитарним. Чи згодні Ви з такою його оцінкою? Наведіть докази на підтвердження своєї точки зору.
   12. Розкрийте обставини і дайте оцінку розширення території Румунії після Першої світової війни.
   13. Які основні заходи передбачала політика «уніфікації» та у чому, на Вашу думку, полягала її мета?
   14. Схарактеризуйте найважливіші положення конституції 1923 р. Як Ви вважаєте, чи можна її вважати демократичною у тогочасному розумінні?
   15. Чи вважаєте Ви, що проведення аграрної реформи було одним із першочергових завдань румунської влади? Якими доказами Ви можете підтвердити свій висновок?
   16. Посилення впливу профашистських організацій в 
Румуніїу 20-30-х рр.: закономірність чи випадковість? Чи існував, на Вашу думку, зв'язок між таким розвитком подій і «династичною кризою» у країні?
   17. Порівняйте обставини встановлення фашистської диктатури в Італії й нацистського  режиму в  Німеччині  зі встановленням диктатури Й. Антонеску. Що, на Вашу думку, споріднює ці події, а чим вони відрізняються?
   18. Порівняйте на підставі вміщеної схеми ознаки німецького нацизму й італійського фашизму з діяльністю Залізної гвардії. Чи є, на Ваш погляд, підстави вважати Залізну гвардію фашистською організацією?
   19. Наведіть конкретні приклади на користь тези, що Перша світова війна завдала Болгарії тяжких втрат.
   20. На чому ґрунтується оцінка Нейїського мирного договору?
   21. Чи вважаєте Ви, що умови Нейїського договору суперечили міжнародним принципам, проголошеним після Першої світової війни? Якщо суперечили, то яким саме?
   22. Чому, на Вашу думку, уряд БЗНС не зміг утриматися при владі та здійснити свою програму реформ?
   23. Проблема переворотів у болгарській історії та їхніх негативних наслідків для країни належить до найбільш дискусійних.
   24. На яких засадах створювалося КСХС? У якій мірі вони знайшли втілення у конституції 1921 р.?
   25. Чи сприяло, на Вашу думку, стабільності Югославії те, що до її складу увійшли території, вилучені за міжнародними договорами в інших країн?
   26. Чи вважаєте Ви, що багатонаціональний склад населення Югославії був запорукою її міцності? Поясність свою точку зору.
   27. Які, на Вашу думку, чинники визначали спрямованість зовнішньої політики Югославії у 30-х рр.?
   28. Який вплив на югославську зовнішню політику справили вбивство короля Александра та військовий переворот у березні 1941 р.?



 Тема 6 «Країни Азії, Африки та Латинської Америки».
Запитання і завдання (обрати для відповіді будь-які 12 запитань)   1. Враховуючи внесок Японії в перемогу союзників у Першій світовій війні, чи мала, на Вашу думку, вона підстави бути невдоволеною своїм повоєнним місцем у світі?
   2. Назвіть причини «Руху 4 травня» та його вплив на активізацію боротьби за суверенітет Китаю.
   3. Чи вважаєте Ви, що квітневий 1927 р. переворот, здійснений Чан Кайші, був закономірним акордом революційних подій 1925-1927 рр.?
   4. У чому полягали причини протистояння між двома партіями соціалістичної орієнтації - КПК і Гомінданом, які призвели до громадянської війни в Китаї?
   5. Об'єднаний фронт гомінданівців і комуністів був закономірним етапом у розвитку китайської революції чи вимушеним кроком з боку обох політичних сил. На чому ґрунтується Ваша точка зору?
   6. Порівняйте принципи і цілі, якими керувалися ліберальна й радикально-націоналістична течії в індійському національному русі. Що їх споріднювало, а в чому вони розходилися?
   7. Чому, на Вашу думку, британський парламентський акт 1919 р. не лише не поклав край індійському національному руху, а навпаки - активізував його?
   8. Абсолютна більшість індійців поділяла переконаність М. Ґанді в тому, що шлях до незалежності Індії лежить винятково через сатьяграху. Чим Ви можете пояснити таку одностайну підтримку народом свого лідера?
   9. Які, на Вашу думку, геополітичні чинники сприяли утвердженню незалежності Ірану, а які, навпаки, перешкоджали цьому процесу?
  10. Схарактеризуйте реформи Реза-шаха Пехлеві.
  11. Поясніть перебіг і визначте характер Турецької революції.
  12. Проаналізувавши схему «Засади розбудови Турецької республіки», визначіть, які з цих засад Ви вважаєте демократичними, а які - авторитарними.
  13. Наскільки, на Ваш погляд, були важливими для Туреччини реформи Кемаля Ататюрка?
  14. У чому, на Вашу думку, причини палестинської проблеми?
  15. Що Вам відомо про сучасну ситуацію в Палестині?
  16. Використовуючи історичну  карту, покажіть найбільші колоніальні 
імперіїв Африці.
  17. Чому Велика Британія наполегливо захищала своє право на володіння Частинного Суецького каналу?
  18. Які риси, притаманні національно-визвольному руху в Азії, проявлялися й на Африканському континенті; чи вважаєте Ви, що африканський національний рух мав деякі своєрідні ознаки?
  19. На прикладі однієї з африканських країн (на Ваш вибір) простежте її шлях до незалежності.
  20. Поясніть значення терміна «апартеїд».
  21. Наслідки Першої світової війни для Європи були руйнівними. Чи правомірна така оцінка щодо країн Латинської Америки?
  22. Які, на Ваш погляд, прояви економічного життя народів регіону були важливими і своєрідними?
  23. Як Ви оцінюєте роль економічної, зокрема інвестиційної, політики США й країн Західної Європи в Латинській Америці?
  24. Проаналізуйте політичне життя країн Латинської Америки. Які його прояви Ви вважаєте особливістю саме цього регіону?





Тема 7 « Розвиток культури в 20-30 роках ХХ століття. Міжнародні відносини 1930 років. Назрівання Другої світової війни»
Запитання і завдання (обрати для відповіді будь-які 12 запитань)   
   1. Якими, на Вашу думку, обставинами були зумовлені пошуки кращих форм освіти в 20-30-х рр. і які з них Ви хотіли б, щоб були застосовані у Вашій школі?
   2. Які інші, не зазначені в параграфі, тогочасні технічні вдосконалення Ви вважаєте важливими для життя пересічної людини?
   3. Доведіть чи спростуйте правомірність твердження, що розвиток літератури нерозривно пов'язаний з визначальними для кожної 
епохиподіями.
   4. Чому, на Вашу думку, критичний реалізм у 20-30-х рр. втратив панівне становище, поступившись позиціями модернізму?
   5. Чимало письменників і поетів, як наприклад, Е. Паунд, мали певні (не завжди демократичні) політичні погляди. Чи правомірно, на Ваш погляд, ототожнювати (чи відокремлювати) творчість митця від його громадянської позиції?
   6. Які, на Вашу думку, нові риси з'явилися в мистецтві після Першої світової війни?
   7. Чи не вважаєте Ви, що відсутність якогось одного, загальновизнаного, напряму в мистецтві свідчила про естетичну кризу в післявоєнному світі? Аргументуйте свою позицію.
   8. Що нового привнесло в кіномистецтво XX ст.? Чим, на Вашу думку, був спричинений стрімкий злет саме американського кіно?
   9. Відомо, що Олімпійські ігри не відбулися ні в 1916 р., ні в 1920 р., хоча порядкові номери за ними й були зарезервовані. Висловте власне припущення, чому дві Олімпіади так і не відбулися.
  10. Якщо Ви поділяєте думку про те, що розвиток культури в тоталітарних країнах принципово відрізнявся від її розвитку в демократичних країнах, наведіть докази на користь такого твердження.
11. Чим Ви можете пояснити загострення англо-німецьких відносин у другій половині 30-х рр.? 
  
12. Зробіть висновок про головну, на думку французьких політиків, небезпеку для Франції.
  
13. Які акції Німеччини свідчили про її відмову від дотримання статей Версальського договору й чомуЗахід не вжив щодо А. Гітлера відповідних заходів?
  
14. Чи вважаєте Ви, що Б. Муссоліні вдалося реалізувати його зовнішньополітичну доктрину?
  
15. Які, на Вашу думку, цілі переслідувала Японія вторгненням Квантунської армії в Північно-Східний Китай?
  
1 6. Деякі історики оцінюють окупацію Райнської зони як своєрідний Рубікон, перейшовши який А. Гітлер спалив за собою мости до мирного розв'язання передвоєнних проблем. Чи поділяєте Ви таку точку зору?
  
17. На підставі аналізу здобутків і прорахунків Ліги Націй дайте загальну оцінку її діяльності в умовах наростання воєнної загрози.
  
1 8. Б. Муссоліні називав дії Італії в Ефіопії «найвеличнішою перемогою». Чи вважаєте Ви правомірною таку оцінку італо-ефіопської війни? Чому міжнародне співтовариство зайняло позицію стороннього спостерігача?
  
19. Розкажіть про утворення «вісі» Берлін - Рим - Токіо. Відомо, що цей блок виник на антикомуністичному ґрунті. У чому ж тоді полягала загроза для некомуністичного Заходу?
 
20. Чим, на Вашу думку, був аншлюс Австрії: «родинною німецькою справою», як його називав А. Гітлер, чи інтервенцією?
 
21. Британський міністр С. Ґор у період загострення «судетської проблеми» заявив: «Потрібно кинути собаці якусь кістку, щоб вона хоч на певний час перестала гавкати». Що, на Вашу думку, мав на увазі англійський політик?
 
22. Проаналізуйте положення Мюнхенського пакту й визначте, який вплив він справив на ситуацію у світі.
 
23. Ще напередодні Мюнхена В. Черчілл передав до преси заяву про те, що розчленування Чехо-Словаччини рівнозначне капітуляції західних демократій перед нацистською загрозою. Такий крах, зазначив він, не принесе миру чи безпеки ні Англії, ні Франції. Чи поділяєте Ви таку оцінку відомого британського політика?
 
24. Розкрийте обставини укладення та зміст пакту Молотова-Ріббентропа й таємного додаткового  протоколу до нього. Чи виграла, на Вашу думку, від його укладення справа миру?


ТЕМАТИЧНІ ОЦІНЮВАННЯ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ 
 11 КЛАС














































1 коментар:

  1. Напишіть будь-ласка з якого збірника ви брали фото завдань тематичного оцінювання для 11 класу?

    ВідповістиВидалити